Upvote Upvoted 9 Downvote Downvoted
1 2 3
dexit (Pokémon)
posted in Other Games
31
#31
8 Frags +

I don't understand why all of Kanto didn't make it in at least the National Dex given LGP/E existed. And then the animations / graphics don't look amazing compared to the 3DS jump, and the rumor that postgame is not much at all.

Also Meltan and Melmetal are just permanently in limbo or something?

Edit: ALSO apparently they're saying the game restricts you from catching higher level Pokemon if you haven't progressed through the game enough.

I don't understand why all of Kanto didn't make it in at least the National Dex given LGP/E existed. And then the animations / graphics don't look amazing compared to the 3DS jump, and the rumor that postgame is not much at all.

Also Meltan and Melmetal are just permanently in limbo or something?

Edit: ALSO apparently they're saying the game restricts you from catching higher level Pokemon if you haven't progressed through the game enough.
32
#32
0 Frags +

leak was not 100% correct,
blastoise and venusaur line still in, mewtwo, celebi, jirachi, swords of justice, zekrom/reshiram/kyruem, gen 7 starters, solgaleo/lunala/necrozma, zeraora meltan/melmetal and marshadow are all in
source: https://www.dexerto.com/pokemon/more-than-400-pokemon-sword-shield-datamine-1236923

leak was not 100% correct,
blastoise and venusaur line still in, mewtwo, celebi, jirachi, swords of justice, zekrom/reshiram/kyruem, gen 7 starters, solgaleo/lunala/necrozma, zeraora meltan/melmetal and marshadow are all in
source: https://www.dexerto.com/pokemon/more-than-400-pokemon-sword-shield-datamine-1236923
33
#33
-6 Frags +

I'm glad they removed favorites of 20 years to make room for.. *checks notes* Penguin with an ice cube head

https://puu.sh/EDrWY/d2342edc93.jpg

I'm glad they removed favorites of 20 years to make room for.. *checks notes* Penguin with an ice cube head

[img]https://puu.sh/EDrWY/d2342edc93.jpg[/img]
34
#34
2 Frags +

ahh good marshadow now stall can be even stronger week 1
god i hate gf

ahh good marshadow now stall can be even stronger week 1
god i hate gf
35
#35
3 Frags +

my boy ludicolo coming through

my boy ludicolo coming through
36
#36
1 Frags +

Pelipper, Toxicroak, Ferrothorn, Ludicolo is the start of a pretty solid Rain setup. Pretty much every other okay Swift Swimmer is dead except, like, Qwilfish and Seismitoed lol, but there’s still Specs Keldeo and Crawdaunt.

Crawdaunt is an option for wallbreaking. Knocking off Toxapex Shed Shell means you can trap it, and almost all of its old checks are gone - Gyarados-M, Mawile-M, Koko, Lele, Bulu, Tangrowth, Serperior, Kartana, Lopunny-M, Breloom, Scizor...Banded Adaptability Crabhammer and Knock Off is really scary-looking this gen.

Banded Terrakion also punches big holes in stall. Terrakion is very happy Lando, Gliscor, Scizor, and almost every good Fairy were banned, and it doesn’t have to compete with Lopunny-M, Medicham-M, or Hawlucha under Terrain anymore.

Tyranitar + Excadrill, who has SD and can Iron Head Clefable, can probably do a lot against stall, although idk how it deals with Skarmory 2.0.

Mamoswine will shred a Toxapex+Ferrothorn core, too. Banning Scizor and Breloom might give it more survivability, although it suffers from banning Lando, Gliscor, Chomp, and some other dragons I’m forgetting about probably, there isn’t as much strong priority -Crawdaunt, Mamo, Bisharp, Lucario, and Weavile are the standouts.

Similarly, Diggersby is going to have a field day against stall once new Skarmory is killed.

On another note, I find it interesting that almost every good Defogger is gone. The only ones left I can see are Rotom-W, if it exists, Togekiss and Hydreigon, who already have massive 4MSS, and maybe Mew or Mandibuzz. Meanwhile, Excadrill is a great Rapid Spin user, and Cloyster is pretty okay too.

@reako Sableye lost its mega and is now worthless. Xatu and Espeon are still around though.

Pelipper, Toxicroak, Ferrothorn, Ludicolo is the start of a pretty solid Rain setup. Pretty much every other okay Swift Swimmer is dead except, like, Qwilfish and Seismitoed lol, but there’s still Specs Keldeo and Crawdaunt.

Crawdaunt is an option for wallbreaking. Knocking off Toxapex Shed Shell means you can trap it, and almost all of its old checks are gone - Gyarados-M, Mawile-M, Koko, Lele, Bulu, Tangrowth, Serperior, Kartana, Lopunny-M, Breloom, Scizor...Banded Adaptability Crabhammer and Knock Off is really scary-looking this gen.

Banded Terrakion also punches big holes in stall. Terrakion is very happy Lando, Gliscor, Scizor, and almost every good Fairy were banned, and it doesn’t have to compete with Lopunny-M, Medicham-M, or Hawlucha under Terrain anymore.

Tyranitar + Excadrill, who has SD and can Iron Head Clefable, can probably do a lot against stall, although idk how it deals with Skarmory 2.0.

Mamoswine will shred a Toxapex+Ferrothorn core, too. Banning Scizor and Breloom might give it more survivability, although it suffers from banning Lando, Gliscor, Chomp, and some other dragons I’m forgetting about probably, there isn’t as much strong priority -Crawdaunt, Mamo, Bisharp, Lucario, and Weavile are the standouts.

Similarly, Diggersby is going to have a field day against stall once new Skarmory is killed.

On another note, I find it interesting that almost every good Defogger is gone. The only ones left I can see are Rotom-W, if it exists, Togekiss and Hydreigon, who already have massive 4MSS, and maybe Mew or Mandibuzz. Meanwhile, Excadrill is a great Rapid Spin user, and Cloyster is pretty okay too.

@reako Sableye lost its mega and is now worthless. Xatu and Espeon are still around though.
37
#37
0 Frags +

Getawhale i like that one

Getawhale i like that one
38
#38
2 Frags +

list of removed moves:
https://pastebin.com/3hsjMEi2

rip hidden power, pursuit, and return/frustration

list of removed moves:
https://pastebin.com/3hsjMEi2

rip hidden power, pursuit, and return/frustration
39
#39
0 Frags +

this is such a shitshow lmao the subreddit is exploding. I don't play pokemon competitively so idk what the competitive side is like but it honestly just looks like a bad game from a casual's perspective

https://i.imgur.com/QOW4CPZ.png

https://clips.twitch.tv/EnjoyableSavageRatNerfBlueBlaster

this is such a shitshow lmao the subreddit is exploding. I don't play pokemon competitively so idk what the competitive side is like but it honestly just looks like a bad game from a casual's perspective

[img]https://i.imgur.com/QOW4CPZ.png[/img]

https://clips.twitch.tv/EnjoyableSavageRatNerfBlueBlaster
40
#40
0 Frags +

Toxapex is getting banned from OU. I like that so much shit got CC though. Helps break ferro. Conk is gonna be busted this gen. I don't really know much about the new Pokemon but the selection of old stuff we have looks like a decent meta.

Toxapex is getting banned from OU. I like that so much shit got CC though. Helps break ferro. Conk is gonna be busted this gen. I don't really know much about the new Pokemon but the selection of old stuff we have looks like a decent meta.
41
#41
2 Frags +

holy shit this game is way worse than i expected.

severely disappointed by the quality of this game in every regard (content, polish, etc.)

holy shit this game is way worse than i expected.

severely disappointed by the quality of this game in every regard (content, polish, etc.)
42
#42
1 Frags +

hydreigon has dd and nasty plot + no tapus

hydreigon has dd and nasty plot + no tapus
43
#43
0 Frags +
wishlist of removed moves:
https://pastebin.com/3hsjMEi2

rip hidden power, pursuit, and return/frustration

Damn. like Slaking is already out but I had a battle spot singles strategy where I used Yamask to give mummy to the opposing mon and lock him inside and then Slaking comes in with Pursuit or Return and just absolutely smashes the opponent and gains Mummy instead of Truant (I also got it into a Verlisify Fan Friday near the end of ORAS

Show Content

). Some of these moves were really cool and I hope they come back in the Sinnoh remakes (even though I'm not going to get the switch or the games because of the monthly subscription for online battles).

also I would like to ask, do you guys who play Smogon sometimes play the battle spot as well? because it seems like Smogon is the only thing you care about

[quote=wish]list of removed moves:
https://pastebin.com/3hsjMEi2

rip hidden power, pursuit, and return/frustration[/quote]
Damn. like Slaking is already out but I had a battle spot [b]singles[/b] strategy where I used Yamask to give mummy to the opposing mon and lock him inside and then Slaking comes in with Pursuit or Return and just absolutely smashes the opponent and gains Mummy instead of Truant (I also got it into a Verlisify Fan Friday near the end of ORAS [spoiler]https://www.youtube.com/watch?v=jXjZV9wUrnE[/spoiler]). Some of these moves were really cool and I hope they come back in the Sinnoh remakes (even though I'm not going to get the switch or the games because of the monthly subscription for online battles).

also I would like to ask, do you guys who play Smogon sometimes play the battle spot as well? because it seems like Smogon is the only thing you care about
44
#44
9 Frags +

bring back 2d sprites

bring back 2d sprites
45
#45
10 Frags +
warriordragon12bring back 2d sprites

actually tho the sprites in b/w 1 and 2 are actually just better looking than the current 3d ones

https://cdn.bulbagarden.net/upload/f/f6/Spr_5b_598.png

https://cdn.bulbagarden.net/upload/9/96/Spr_5b_149.png

[quote=warriordragon12]bring back 2d sprites[/quote]
actually tho the sprites in b/w 1 and 2 are actually just better looking than the current 3d ones
[img]https://cdn.bulbagarden.net/upload/f/f6/Spr_5b_598.png[/img]
[img]https://cdn.bulbagarden.net/upload/9/96/Spr_5b_149.png[/img]
46
#46
-1 Frags +

i love getting endless ammounts of reccomended tweets rn from pokemon youtubers whos whole arguement boils down to "pokemon was never good", like ????
good on you for not being critical of any media you consume while your entire income depends on it but they go throzgh such great lengths to attack people that finally stopped being tricked by TPCs bs, its insane tho i suppose its good to know what people im not gonna watch once the game drops

what a mess, bless showdown for not making anyone have to pay for merely wanting to play some comp (assuming the meta wont become dreadful)

i love getting endless ammounts of reccomended tweets rn from pokemon youtubers whos whole arguement boils down to "pokemon was never good", like ????
good on you for not being critical of any media you consume while your entire income depends on it but they go throzgh such great lengths to attack people that finally stopped being tricked by TPCs bs, its insane tho i suppose its good to know what people im not gonna watch once the game drops

what a mess, bless showdown for not making anyone have to pay for merely wanting to play some comp (assuming the meta wont become dreadful)
47
#47
8 Frags +

gen 5 sprites... WHY CANT WE GO BACK BROS

gen 5 sprites... WHY CANT WE GO BACK BROS
48
#48
8 Frags +

gen 5 are still the best looking pokemon games theyve made
in terms of the actual games they're the best too (i have 0 experience with competitive battling this is purely based on the singleplayer)

gen 5 are still the best looking pokemon games theyve made
in terms of the actual games they're the best too (i have 0 experience with competitive battling this is purely based on the singleplayer)
49
#49
0 Frags +

This game looks hella wack, I am concerned. Did anyone see the legendary "animation?"

HeartGold and SoulSilver remain on top for me.

This game looks hella wack, I am concerned. Did anyone see the legendary "animation?"

HeartGold and SoulSilver remain on top for me.
50
#50
-5 Frags +

im a gen one and gen two kinda guy so no imma reject this game

im a gen one and gen two kinda guy so no imma reject this game
51
#51
3 Frags +

Between regular playthroughs, completing pokedexes, shiny hunting, and playing singles on showdown, I've put in will over a few thousand hours into pokemon over the last 13 or so years
Feels weird that this will be the first games i skip since i started playing

Between regular playthroughs, completing pokedexes, shiny hunting, and playing singles on showdown, I've put in will over a few thousand hours into pokemon over the last 13 or so years
Feels weird that this will be the first games i skip since i started playing
52
#52
2 Frags +

every day we stray further from gen 4 remake's light

wishlist of removed moves

The year is 2030. Pokemon is on it's 10th generation. The only pokemon still in the game are the ones deemed "cute" on the official subreddit. Only three moves remain: tackle, tail whip, and hyper beam. The new game still looks like a 3DS port.

First they came for needle arm, and I did not speak out, because I did not use Cacturne.

every day we stray further from gen 4 remake's light

[quote=wish]list of removed moves[/quote]

The year is 2030. Pokemon is on it's 10th generation. The only pokemon still in the game are the ones deemed "cute" on the official subreddit. Only three moves remain: tackle, tail whip, and hyper beam. The new game still looks like a 3DS port.

First they came for needle arm, and I did not speak out, because I did not use Cacturne.
53
#53
0 Frags +

I think they are going to add more pokemon cause (post game stuff below)

Show Content
once you reach post game and talk the street npc at the 4th gym you get a beast ball, which it's sole purpose is to catch ultra-beasts.

Just speculation tho, Nintendo added a lot to their titles in terms of dlc/season pass in fire emblem, would not be surprised if they did it for this game either

I think they are going to add more pokemon cause (post game stuff below)

[spoiler]once you reach post game and talk the street npc at the 4th gym you get a beast ball, which it's sole purpose is to catch ultra-beasts. [/spoiler]

Just speculation tho, Nintendo added a lot to their titles in terms of dlc/season pass in fire emblem, would not be surprised if they did it for this game either
54
#54
4 Frags +

GF has stated multiple times that they wont be adding any of the cut pokemon, the most ur gonna get is the 34 hidden pokemon found by dataminers (gen 1 + 7 starters and some random legendaries) and i think 2 mythicals

probably most of which as raids since thats the hot new gimmick, same with the unreleased giga forms

GF has stated multiple times that they wont be adding any of the cut pokemon, the most ur gonna get is the 34 hidden pokemon found by dataminers (gen 1 + 7 starters and some random legendaries) and i think 2 mythicals

probably most of which as raids since thats the hot new gimmick, same with the unreleased giga forms
55
#55
6 Frags +
DuMmTm34 hidden pokemon found by dataminers (gen 1 + 7 starters and some random legendaries) and i think 2 mythicals

Does that mean that they're already on the cartidge and locked?

https://cdn.frankerfacez.com/emoticon/37074/4

[quote=DuMmTm]34 hidden pokemon found by dataminers (gen 1 + 7 starters and some random legendaries) and i think 2 mythicals[/quote]

Does that mean that they're already on the cartidge and locked?

[img]https://cdn.frankerfacez.com/emoticon/37074/4[/img]
56
#56
2 Frags +
_KermitDuMmTm34 hidden pokemon found by dataminers (gen 1 + 7 starters and some random legendaries) and i think 2 mythicals
Does that mean that they're already on the cartidge and locked?

https://cdn.frankerfacez.com/emoticon/37074/4

yeah people have already forcefully evolved things into bulbasaur lol, they just arent commonly thrown around in trading cause people are still careful, GF likes throwing bans around for stuff like that
naturally we also got full moveset changes (Kyub got DD lmao)

[quote=_Kermit][quote=DuMmTm]34 hidden pokemon found by dataminers (gen 1 + 7 starters and some random legendaries) and i think 2 mythicals[/quote]

Does that mean that they're already on the cartidge and locked?

[img]https://cdn.frankerfacez.com/emoticon/37074/4[/img][/quote]

yeah people have already forcefully evolved things into bulbasaur lol, they just arent commonly thrown around in trading cause people are still careful, GF likes throwing bans around for stuff like that
naturally we also got full moveset changes (Kyub got DD lmao)
57
#57
2 Frags +

speaking of rain teams, barraskewda is a nuts physical attacker

speaking of rain teams, barraskewda is a nuts physical attacker
58
#58
1 Frags +

barraskewda and dreadnaw are both crazy in rain
hawlucha can set up electric terrain for itself and then eat its seed and get unburden (dynamax thunder punch)
ditto can easily steal a dynamax mon's boosts, then dynamax itself and reverse sweep any team (LOL)
polteageist is a crazy good shell smash user
cinderace will have protean in the future
rillaboom will be a diet tapu bulu when it gets grassy surge later
galarian darmanitan can essentially run double choice band because of gorilla tactics or a choice band and scarf combo
dragapult is so fucking fast LOL
excadrill is probably the scariest rapid spinner ive ever seen (why would u buff that shit gf LOL)
hydreigon will probably be nuts with nasty plot and dd
rotom now has trouble checking gyarados because gyarados has power whip LOL
dynamax gyarados HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

what the fuck are these mons lmfao theres prolly a few more too
dynamax has made pokemon more ridiculous than ever before and i love it

barraskewda and dreadnaw are both crazy in rain
hawlucha can set up electric terrain for itself and then eat its seed and get unburden (dynamax thunder punch)
ditto can easily steal a dynamax mon's boosts, then dynamax itself and reverse sweep any team (LOL)
polteageist is a crazy good shell smash user
cinderace will have protean in the future
rillaboom will be a diet tapu bulu when it gets grassy surge later
galarian darmanitan can essentially run double choice band because of gorilla tactics or a choice band and scarf combo
dragapult is so fucking fast LOL
excadrill is probably the scariest rapid spinner ive ever seen (why would u buff that shit gf LOL)
hydreigon will probably be nuts with nasty plot and dd
rotom now has trouble checking gyarados because gyarados has power whip LOL
dynamax gyarados HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

what the fuck are these mons lmfao theres prolly a few more too
dynamax has made pokemon more ridiculous than ever before and i love it
59
#59
1 Frags +

none of that shit in the post above me even comes close to dynamax gyarados
moxie gyara dynamax flying with power whip and crunch coverage is insanity
basically nothing checks it atm, its literally waterfall/bounce/ and then u have to guess if its power whip EQ or crunch
you can even put barrascewda on the same team and if your dyna gyara dies the rain is up for your barrascewda to just slap shit with liquidation

i think hydreigon is better with scarf than nasty plot/dd
choice items are fucked bc if you dynamax you can switch moves????

and yeah dragapult is going to be ubers for sure, he's impossible to speed control and has so many options, insane special coverage, dragon dance sets, really strong typing

yea when cinderace gets protean and rillaboom grassy terrain comes out those guys will be dope absolutely.

sleeper OP is corsola-galar with eviolite. 100 def + sdef and gets all kinds of annoying shit like willowisp. this guy is going to be a goat wall and pure ghost type is really good defensively.

also Hatterene is pretty nutso, magic bounce guy with good setup (tr, calm mind) and lots of coverage (mystical fire lets it exist vs ferro/exca). really good with AV and nuzzle too. TR might be pretty viable there's lots of slow heavy hitting tanks like copperajah and cursola

also if any MFs play ubers necrozma is even more fucked than he was last gen. Last gen he was insane because he could be so many sets that were all really threatening and if you guess wrong you lose. his most threatening set was double dance (SD+rock polish) but that limited his coverage options so he could get walled by skarm. now he gets fucking DRAGON DANCE so he can boost his speed and attack with 1 moveslot and this mf is going to be nasty

none of that shit in the post above me even comes close to dynamax gyarados
moxie gyara dynamax flying with power whip and crunch coverage is insanity
basically nothing checks it atm, its literally waterfall/bounce/ and then u have to guess if its power whip EQ or crunch
you can even put barrascewda on the same team and if your dyna gyara dies the rain is up for your barrascewda to just slap shit with liquidation

i think hydreigon is better with scarf than nasty plot/dd
choice items are fucked bc if you dynamax you can switch moves????

and yeah dragapult is going to be ubers for sure, he's impossible to speed control and has so many options, insane special coverage, dragon dance sets, really strong typing

yea when cinderace gets protean and rillaboom grassy terrain comes out those guys will be dope absolutely.

sleeper OP is corsola-galar with eviolite. 100 def + sdef and gets all kinds of annoying shit like willowisp. this guy is going to be a goat wall and pure ghost type is really good defensively.

also Hatterene is pretty nutso, magic bounce guy with good setup (tr, calm mind) and lots of coverage (mystical fire lets it exist vs ferro/exca). really good with AV and nuzzle too. TR might be pretty viable there's lots of slow heavy hitting tanks like copperajah and cursola

also if any MFs play ubers necrozma is even more fucked than he was last gen. Last gen he was insane because he could be so many sets that were all really threatening and if you guess wrong you lose. his most threatening set was double dance (SD+rock polish) but that limited his coverage options so he could get walled by skarm. now he gets fucking DRAGON DANCE so he can boost his speed and attack with 1 moveslot and this mf is going to be nasty
60
#60
1 Frags +

this gens gunna be fucking wild LMFAO dude im watching dynamax gyara gameplay rn the only thing that can possibly think of 1v1ing it is a scarf ditto just because itll stat copy then outspeed

this gens gunna be fucking wild LMFAO dude im watching dynamax gyara gameplay rn the only thing that can possibly think of 1v1ing it is a scarf ditto just because itll stat copy then outspeed
1 2 3
Please sign in through STEAM to post a comment.